♥ Ya ALlah, Engkaulah Tuhanku, Tiada Tuhan melainkan Engkau.. Engkau mencipta-kanku, aku hamba-Mu dan ikrar pada-Mu semampuku... Aku berlindung kepada-Mu dari kejahatan apa yang aku perbuat, aku mengakui terhadap nikmat-Mu terhadapku dan aku mengakui atas dosaku, maka ampunilah aku, kerana sesungguhnya tidak ada yang dapat mengampuni dosa selain Engkau..amin ya Robb...♥

.::.Syukran!.::.

.::.JeMpuT SinGGaH.::.

.::.Peringatan Bersama.::.


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, July 20, 2013

Telah Berlalu 1/3 Bulan Mulia Penuh Barokah

Telah berlalu 1/3 bulan mulia penuh barokah...
dan aku masih di sini
tanpa pasti adakah layak ku terpilih
menemui malam seribu Rahmah
malam seribu bulan
malam penuh maghfirah
malam penuh keampunan...

Telah berlalu 1/3 bulan mulia penuh barokah...
dan aku masih mencari
cara bagaimana agar ku dapat
jadi insan terpuji
di akhir tarbiyyah ini nanti...

Telah berlalu 1/3 bulan mulia penuh barokah...
dan aku masih sendiri
mencari diri mengenal diri
untuk mudah ku mengenal Tuhanku Robbi

Telah berlalu 1/3 bulan mulia penuh barokah...
dan aku masih sunyi
tanpa dia teman sejati
yang dulunya sering sehati
mengorak langkah mencari ad-Deen hakiki...

Telah berlalu 1/3 bulan mulia penuh barokah...
yang satu ini aku sangat mensyukuri
Ianya kurniaanMu Ilahy...
si dia Imamku disini
dan InshaAllah di syurga nanti...
moga Imamku yang satu ini
dapat memimpin tangan ku dan cahaya mata kami
menuju pintu JannahMu...

perkenankanlah ya Allah...perkenankanlah ya Rahman...perkenankanlah ya Rahim...

amin....



3 comments:

.::.Jom Kuliah.::.

Merah: Surau An-Nur, Bandar Baru Bangi Koko : Masjid Jamek, Kajang Hijau: Surau Saujana Impian, Kajang