♥ Ya ALlah, Engkaulah Tuhanku, Tiada Tuhan melainkan Engkau.. Engkau mencipta-kanku, aku hamba-Mu dan ikrar pada-Mu semampuku... Aku berlindung kepada-Mu dari kejahatan apa yang aku perbuat, aku mengakui terhadap nikmat-Mu terhadapku dan aku mengakui atas dosaku, maka ampunilah aku, kerana sesungguhnya tidak ada yang dapat mengampuni dosa selain Engkau..amin ya Robb...♥

.::.Syukran!.::.

.::.JeMpuT SinGGaH.::.

.::.Peringatan Bersama.::.


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, March 20, 2013

KISAH SEORANG MAKCIK TUA.....

kisah makcik ini saya dengar dalam kuliah magrib baru2 ni... satu kisah yang sangat menyentuh hati.... ingin saya kongsikan kisah benar ini bagi kita sama-sama mengambil iktibar dan jadikan semangat untuk menjadi seorang hambaNYA yang soleh solehah...

kisahnya begini..
disebuah desa terpencil di indonesia..
seorang makcik tua tinggal berseorangan...
kerjanya setiap hari akan memetik bunga segar yg ditanam sendiri..
dengan berjalan kaki makcik membawa bunga itu ke bandar untuk dijual di pasar..
pada setiap hari di waktu zohor makcik itu akan solat zohor di masjid di bandar itu....
setiap kali selepas usai solat zohor makcik itu akan mengutip daun-daun kering di sekitar masjid tersebut...
begitulah rutin makcik tua itu saban hari...

satu masa AJK masjid tersebut terperasan akan rutin makcik tersebut...
lalu AJK masjid itu mengupah pekerja bagi membersihkan masjid untuk mengelakkan makcik tua itu melakukan kerja pembersihan tersebut...
makcik tua itu yg melihat masjid telah bersih lalu dia menangis teresak2 seperti bayi kecil...
lalu imam masjid itu pergi berjumpa makcik tua itu bertanyakan mengapa makcik itu menangis....

makcik itu lalu menjelaskan....
"makcik seorang tua yg tidak belajar tinggi.. makcik seorang tua yg bodoh..
setiap hari makcik akan mengutip daun-daun disekeliling masjid ini... dan setiap helai daun yg makcik kutip itu makcik akan berselawat kepada junjungan mulia NABI MUHAMMAD S.A.W... dengan harapan di akhirat kelak NABI MUHAMMAD SAW akan datang memimpin tangan makcik masuk ke dalam syurga...

SUBHANALLAH.... betapa mulianya makcik tua itu...

4 comments:

  1. Menarik blog ni, byk faedah di peroleh..

    jom kita exchange link blog...sy follow awk, then follow me back. TQ

    http://zairulakmaldaylife.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. tima qaseyy AAL:)

      boleh2...inshaAllah...
      i'll follow u back:)

      Delete

.::.Jom Kuliah.::.

Merah: Surau An-Nur, Bandar Baru Bangi Koko : Masjid Jamek, Kajang Hijau: Surau Saujana Impian, Kajang