♥ Ya ALlah, Engkaulah Tuhanku, Tiada Tuhan melainkan Engkau.. Engkau mencipta-kanku, aku hamba-Mu dan ikrar pada-Mu semampuku... Aku berlindung kepada-Mu dari kejahatan apa yang aku perbuat, aku mengakui terhadap nikmat-Mu terhadapku dan aku mengakui atas dosaku, maka ampunilah aku, kerana sesungguhnya tidak ada yang dapat mengampuni dosa selain Engkau..amin ya Robb...♥

.::.Syukran!.::.

.::.JeMpuT SinGGaH.::.

.::.Peringatan Bersama.::.


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, April 3, 2011

.::.Jom Bercinta Halal!.::.



Assalamua`laikum... salam mahabbah buat teman teman yang masih sudi berkunjung ke teratak CA yang kian menyepi saban waktu ini...

ya Kan... semenjak aku berposting ke negeri bawah bayu, blog ini seakan sepi...sesepi diriku yang jauh di perantauan, jauh daripada keluarga tersayang...jauh daripada insan tercinta...Suamiku... iya, daku telahpun mendirikan rumahtangga...dengan insan terbaik pilihannya... dan posting kali ini ku dedikasikan khas buatnya...

Alhamdulillah, tanggal 6 Disember 2010 daku telah selamat diijabkabulkan bersama insan bernama Anis Firdaus bin Abd Majid, jodoh yang telah Dia titipkan buatku semenjak di Luh Mahfuz... majlis yang berlangsung dalam rona sederhana tetap dapat dirasa kemeriahannya... berkat hasil tangan keluargaku dan sahabat handai yang bertungkus-lumus memastikan semuanya berjalan lancar...Terima Kasih Keluargaku Tersayang! bermula majlis dengan lafaz ikrar keramat ijab dan qabul yang sempurna, Alhamdulillah... tiada kata-kata yang mampu kulafazkan tika itu....hamdalah berkali-kali pada Penciptaku dan dia, suamiku...kerana akhirnya kami telah sah menjadi pasangan suami isteri.....

Usai ijab dan qabul...paling daku tidak akan lupakaan saat dimana tangan yang selama ini kuharamkan menyentuh lelaki ajnabi, kini bersentuhan dengan tangan suamiku...Kami bersalaman... Dahiku dia cium... ku dapat rasakan padanya, ada getaran yang sama denganku... “Dia suamimu yang sah...taatinya hingga hujung nyawamu!” kata hatiku tika itu... InshaAllah abang...daku akan tetap mentaatimu sehingga hujung nyawaku selagi perintahmu selari dengan perintah Dia...Tuhan yang telah menyatukan kita dalam barokahNya ini....

Di meja pengantin, jurufoto kami, en.bazli sibuk menyuruh kami bersuap-suapan makan... apa yang masuk ke mulutku dikala itu kurasakan pahit sekali...langsung tiada selera... bukan kerana makanannya pahit, tetapi rasa malu yang masih menebal pabila menjadi bahan tontonan para tamu yang hadir... macam tak percaya...daku bersuap-suapan makan dengan seorang yang dulunya amat asing bagiku, dan kini menjadi paling rapat denganku...

~~~

Demi Dia yang Menciptakan... “maka nikmat Tuhanmu yang mana yang engkau dustakan”... Sedar tak sedar, 2 hari lagi genaplah empat bulan daku dan suami tercinta selamat diijabkabulkan... alhamdulillah... Hari-hari yang berlalu kurasakan begitu indah... sesungguhnya nikmat Iman dan Islam serta nikmat berumahtangga yang Dia kurniakan ini amat bermakna bagiku... si dia hadir tika diri ini betul-betul bersedia untuknya...

Perkenalan kami begitu singkat...ya, sehinggakan ada yang tidak yakin dengan keputusanku untuk menamatkan zaman bujang bersama “mr.right” pilihanku ini... bagiku tiada yang mustahil pabila “green light” sudah kuperolehi daripada Dia...tidak perlu bercinta bagai nak rak... ya, setelah beberapa siri istikharahku...aku yakin, dialah lelaki pilihanNya buatku...yang terbaik dalam menemani hidupku...memimpin tanganku menuju RedhoNya....padanya ada segala yang kucari selama ini...Dia ibarat permata yang sangat berharga di dasar lautan...aku sangat bersyukur dipertemukan dan dijodohkan dengannya...Thank You Allah!

Percintaan kami baru bermula...ya kami baru 4 bulan menjalinkan cinta...Cinta halal yang diberkatiNya...baru ku tahu beginilah cinta....indahnya pabila segalanya dalam redhoNya! Tak pecaya? Cubalah tahan diri untuk bercinta sebelum berkahwin....nescaya bunga-bunga bahagia akan terus mekar tanpa musim luruh pabila dah berkahwin kelak... kami bagaikan merpati dua sejoli yang selesa terbang bersama...hinggap di ranting yang sama...mencari makan bersama...semua selesa dilakukan bersama-sama...

Bunga-bunga cinta kami makin bersinar dan mekar dengan berita kehadiran “orang baru” dalam rahimku yang baru berusia 2 bulan... Sesungguhnya keperitan, kesusahan menahan perasaan ingin “disanyangi dan dicintai” sebelum berkahwin atau dengan kata lainnya “Bercinta” sangat sangat sangat memberikan kemanisan selepas ikatannya telah sah....

Akhir kalam, bercintalah dengan redhoNya bila semuanya telah halal ^_____^

~abang, ana uhibbuka fiLlah Abadan abada!~

~Doakan daku dapat kembali ke pangkuan suamiku tercinta ya...kerana kami kini berpisah di timur dan barat....daku di Sabah dan Si dia di Perlis...~

Nukilan,

atulasca, keningau Sabah ...3-4-2011

6 comments:

  1. dah pregnan? tahniah3x.... take cre.. =D

    ReplyDelete
  2. hehe...aah pae....tq:) doakan sumenye slamat ye...^____^

    ReplyDelete
  3. Salam nik... Tahniah nik.. Semoga sentiasa berada dalam keadaan sihat... Terharu baca post nik :(. Kalau tau nak suro encik tunang tu hadir mase da dekat2 nak kawen... lama sangat berkawan.. huhu... Ape pun syukran nik dah sedarkan Ika dari lamunan yang panjang. :)

    ReplyDelete
  4. niky...hepy 4u dear..congrate dgn khadiran org baru...
    akhirnya...=)...
    jg baby molek2 k...
    rndu nk jupe nik...=)

    - adreyna malas nk sign in -

    ReplyDelete
  5. ika

    wsalam ika.... tq ye ika...nik chat2 je skg, sihat cara ibu mengandung la kan...hehe.. macehh sudi baca post nik tau...huhu...em, xpe ika, yang da lepas tu xpe, biarkan je berlalu, yang penting apa yang ada di depan kan...al da best tau....nak walimah jgn lupe nik tau...hehe


    adreyna:
    hehe...thnx adreyna....inshaAllah, nik jg molek...hehe....awal2 kandungan ni mmg kne jg molek kan...adreyna plak, da ade brita baik x? hehe....nnt datang la jalan umah nik...leh sembang pnjang...windu adreyna jgk...huhu

    ReplyDelete

.::.Jom Kuliah.::.

Merah: Surau An-Nur, Bandar Baru Bangi Koko : Masjid Jamek, Kajang Hijau: Surau Saujana Impian, Kajang