♥ Ya ALlah, Engkaulah Tuhanku, Tiada Tuhan melainkan Engkau.. Engkau mencipta-kanku, aku hamba-Mu dan ikrar pada-Mu semampuku... Aku berlindung kepada-Mu dari kejahatan apa yang aku perbuat, aku mengakui terhadap nikmat-Mu terhadapku dan aku mengakui atas dosaku, maka ampunilah aku, kerana sesungguhnya tidak ada yang dapat mengampuni dosa selain Engkau..amin ya Robb...♥

.::.Syukran!.::.

.::.JeMpuT SinGGaH.::.

.::.Peringatan Bersama.::.


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, May 21, 2009

Heart Nebula

Assalamua`laikum...sekadar satu perkongsian ringkas tentang sains...pada 2006, NASA telah menjumpai satu Nebula berbentuk hati yang dipanggil HEART NEBULA...mari kita lihat...



Subhanallah...sangat cantik...untuk penerangan lebih lanjut tentang nebula ini, sila klik disini

ayuh sama-sama hayati lirik lagu dibawah ini:

MATA HATI
( Kump. HIJJAZ)

Pandangan mata selalu menipu
pandangan akal selalu tersalah
pandangan nafsu selalu melulu
pandangan hati itu yang hakiki
kalau hati itu bersih…

Hati kalau terlalu bersih
pandangannya akan menembusi hijab
hati jika sudah bersih
firasatnya tepat kehendak Allah

Tapi hati…
bila dikotori
bisikannya bukan lagi kebenaran…
tapi hati…
bila dikotori
bisikannya bukan lagi kebenaran…

Hati tempat jatuhnya pandangan Allah
jasad lahir tumpuan manusia
utamakanlah pandangan Allah
daripada pandangan manusia


p/s:- ayuh bersihkan hati...


kredit:
http://muhdkamil.net/kehidupan/2009/01/27/lembutkan-hati/
http://apod.nasa.gov/apod/ap061003.html

2 comments:

  1. SubhanAllah..Allah yang memiliki langit dan bumi..

    Nak membersihkan hati agak payah juga..byk sumber yg mencemarnya, makanan terutamanya..

    ReplyDelete
  2. Subhanallah...

    ya, btul tu...em...adanya usaha kearah itu pn dah kira ok kan...mg hati2 kita dipeliharaNya dari karat2 mazmumah..amin...

    ReplyDelete

.::.Jom Kuliah.::.

Merah: Surau An-Nur, Bandar Baru Bangi Koko : Masjid Jamek, Kajang Hijau: Surau Saujana Impian, Kajang