♥ Ya ALlah, Engkaulah Tuhanku, Tiada Tuhan melainkan Engkau.. Engkau mencipta-kanku, aku hamba-Mu dan ikrar pada-Mu semampuku... Aku berlindung kepada-Mu dari kejahatan apa yang aku perbuat, aku mengakui terhadap nikmat-Mu terhadapku dan aku mengakui atas dosaku, maka ampunilah aku, kerana sesungguhnya tidak ada yang dapat mengampuni dosa selain Engkau..amin ya Robb...♥

.::.Syukran!.::.

.::.JeMpuT SinGGaH.::.

.::.Peringatan Bersama.::.


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, March 22, 2009

I love you: dirimu tiada pengganti!

Photo by: melanohibi@photobucket



Bismillahirrahmanirrahim…

Alhamdulillah, setulus syukur pada-Nya diatas segala limpahan rahmat dan kasih sayangNya… dengannya, aku telah memperolehi segala yang aku perlukan sebagai seorang insan… nikmat iman, islam,kesihatan: rohani & jasmani, kemudahan dalam penghidupan, juga nikmat kasih-sayang keluarga yang tak putus-putus…

Sekalung penghargaan ku tujukan khas buat seluruh ahli keluargaku aku terharu…terharu benar dengan limpahan kasih-sayang ini…tak ternilai harganya walau semua harta di dunia sebagai galang gantinya…

Tarikh 20/03/09 adalah merupakan hari yang sangat bermakna dalam hidupku…pada hari itu, segala yang kurasa dan mimpikan selama seminggu ni, rupa-rupanya jadi kenyataan…me familia datang melawat aku kat ukm ni…terharu benar rasanya…tak dapat nak gambarkan dengan kata-kata…betapa aku merindui mereka…dan….rinduku berbalas walau aku tak dapat pulang…ALlah hantarkan mereka padaku… rupa-rupanya teori aura minda yang pernah disyarahkan oleh prof. liew sewaktu kelas ‘coral’ dulu ada benarnya…jika kita ingat kat seseorang, means orang tu pun sebenarnya ingatkan kita….amawek(my sister) gtau yang ayra(my anak sedare) pun duk ingat kat aku dalam seminggu ni…padan le aku duk termimpi2 dia n sume famili aku je….

alhamduliLlah, mmg ALlah betul2 permudahkan urusan aku pada 20/03…bermula dengan kelas Dr. Hamidah yang abis ½ jam awal dari waktu sebenar (pkul 12 tgh), diikuti pula pembatalan kelas Tekno pada malam nya…. alhamduliLlah… alhamdulillah… alhamdulillah…. hamdalah je yang mampu aku ucapkan tanda syukurku padaNya kerana mempermudahkan urusan…dapat la aku ikut dorang sume jalan-jalan ke putrajaya dan kajang (pekena satay) huhu~

pukul 8.30mlm dorang hantar aku kat zaaba…dan dorang pun bertolak balik pukul 9 malam~ bayangkan 10 jam masa habis untuk perjalanan pegi balik je…penatnye! Kesian dorang kan…~…sebelum balik, akak-akakku itu sempat lg hulurkan duit belanje…serba salah sangat aku…dorang terlalu baik…banyak tolong aku…tak mmpu rasanya nak balas jasa dorang…terasa sangat terharu dengan famili aku sume…sanggup datang cni, semata2 nak jumpe aku…pulak tu balik hari je…

“ ya ALlah, kasihilah ibu-bapaku, keluargaku, guru2ku, sahabat2ku dan seluruh mukminin, mukminat di dunia ini….selamatkanlah mereka daripada azab siksa api neraka.ameen…”

p/s:- Disini ada pesanan penuh ikhlas dariku untuk sesiapa yang masih punya mak, ayah n ahli keluarga...sayangilah mereka semampu kita...letakkanlah mereka sebagai proriti utama…kerana mereka tiada galang gantinya walau dengan seluruh isi dunia… jika kita berharap suatu hari nanti anak2 kita akan sayang kita, mulakanlah dari diri kita…jadilah anak yang mempunyai ilmu islami, dan bukan hanya punya retorik epistimologi(ilmu) dalam menilai erti sebuah kasih-sayang… erti sebuah pengorbanan…erti sebuah ikatan kekeluargaan…dan paling penting, erti sekeping hati seorang insan…

11 comments:

  1. Kasih ibu dan keluarga tiada pengganti... huu....nak balik...

    ReplyDelete
  2. Nik..bestnya baca.. Patutla hari tu nampak nik hepi jerr. Thanks juga 4 da peringatan.. huhuhu...

    ReplyDelete
  3. memang seronok kalau family dtg melihat kita belajar....beruntungnye bile family masih ada kan...igtlah suatu masa nanti walaupun famili kita banyak membantu selama ini maka haruslah kita balas jasa mereka setakat yg kita termampu....

    semua famili nak melihat kita yg masih belajar ini berjaya aje... so teruskan usaha anda hingga mencapai kejayaan....

    nak tanya sket ....amik jurusan apa di ukm....

    ReplyDelete
  4. faizah

    betul tu...mmg tiada galang gantinya...so, ayuh kita letakkan mereka sbg prioriti utama kita...

    kak syuhada`

    tula...ke'hepi'an nik sangat tinggi mase famili datang baru nie...terharu sangat kak...
    .::.same2 ingat mengingatkan...inshaAllah...


    myra

    TQ myra...ia satu peringatan yang amat sy hargai...inshaAllah...jasa mereka akan sy kenang...walau tak mampu membalasnya, sy akan cuba berikan yang terbaik buat mereka nnt...em, sy ambil DPLI di ukm...

    ReplyDelete
  5. huhuhu...koi pun tumpang rasa sayu baca. Teringat kat abang-abang kita yang jauh di mata dan jauh di hati tu...mudah-mudahan mereka tak menerima nasib seperti ayoh dan cik'. kesian kat cik' & ayoh...huhuhu
    malam tadi ayra tido menepek kat tok' ayoh...then pagi tadi dia tak mboh gi rumah opah...nak duduk ngan tok' ayoh katanya. Call dia kat rumah, katanya tok' ayoh suapkan nasik goreng, buatkan nenen dan mandikan dia...hehehe tak pepasal tok'ayoh jadi pengasuh hari ni.

    ReplyDelete
  6. omenieyra

    huhuhu...yke tok ayoh jd pengasuh?? hehe, bagus2...tak dapat jadi pengasuh anok2 die dlu, cucu pun wokeh le..tule, mg abg2 kite tu insap n xkn terima nasib cam cik n ayoh...tQ amawek...aok la akok koi dunie akhirat:(

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah..
    family datang, gembira kepalang..
    teori aura ke teknik aura nik?

    ReplyDelete
  8. ooo amik dpli...jadi cik gu la nih...

    eh amawek nih sape..akak nik ke...bila baca kata-katanya macam abang-abang nik tak ambil perhatian je ???..sabarla jiwa lelaki lain dengan jiwa wanita...

    pastinya atulasca beruntung mendapat amawek yang baik n mengambil perhatian serius pada adik kesayangan....

    semoga terus berjaya n mencapai impian jadi seorg cik gu...

    ReplyDelete
  9. kak srsfeqah

    sukela kak...akk nyer famili dkt je...leh slalu datang...nik nyer famili jauh...huhu...teori aura kot nye...bkn subjek pn, tp additional info yang prof.ktorang bagi tyme undergrad dlu...huhu


    myra

    ameen...mg2..

    yup, inshaAllah, jd cikgu le kome nnt...em, myra ukm jgk ke? kos pe?? amawek (kak mah) tu akk sy..mmg betul2 bertuah ade akk sebaik amawek n kak ida..em, dia buat kiasan je tu...hanye kami2 yang paham sape sbnrnye abg2 tu:)...

    ReplyDelete
  10. ooo gitu plak ":>"

    abg2 ? banyak betul abg nih....bf n ex bf ye...tak fhm la...nyway tak pe saja je tanya..

    sy bukan belajar kat ukm..tp kan..rasanya kita pernah bertemu sebelm ini...

    Tp amawek nik itu terlalu mengambil berat akan adiknya....so teruskan belajar ye nik...

    semoga akan menjadi seorg pendidik yg baik.... ;o)

    ReplyDelete
  11. myra

    ooo..pnh ktemu??di mana ya? hmm, xd maknenye bf @ xbf...mmg amawek sorang akk yang caring..i luv her very much!

    inshaAllah, doakan sy dapat jd guru yang bukan skdr cikgi, tp sbgai pmangkin anak didik menjadi seorang insan soleh/solehah...berguna untuk famili n masyarakat, i`Allah

    ReplyDelete

.::.Jom Kuliah.::.

Merah: Surau An-Nur, Bandar Baru Bangi Koko : Masjid Jamek, Kajang Hijau: Surau Saujana Impian, Kajang