♥ Ya ALlah, Engkaulah Tuhanku, Tiada Tuhan melainkan Engkau.. Engkau mencipta-kanku, aku hamba-Mu dan ikrar pada-Mu semampuku... Aku berlindung kepada-Mu dari kejahatan apa yang aku perbuat, aku mengakui terhadap nikmat-Mu terhadapku dan aku mengakui atas dosaku, maka ampunilah aku, kerana sesungguhnya tidak ada yang dapat mengampuni dosa selain Engkau..amin ya Robb...♥

.::.Syukran!.::.

.::.JeMpuT SinGGaH.::.

.::.Peringatan Bersama.::.


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, July 10, 2008

TEMUDUGA DIPLOMA PENDIDIKAN (DPLI) AMBILAN JANUARI 2009

Assalamua`laikum...

sahabat sahabiah teman pengunjung semua....mulai hari ini, status temuduga untuk DPLI ambilan januari 2009 boleh disemak di laman web rasmi kementerian pengajian tinggi ( http://www.mohe.gov.my ).. saya alhamduliLlah, dapat temuduga di IIUM kuantan pada 22/7 nie...doa2kan segalanya berjalan lancar ye shbt2 semua...sesapa yang dah pernah temuduga DPLI/KPLI tu sudi2 kanlah memberi tips2 buat saya=) TQ

-tahniah juga pada sahabat sahabiah lain yang juga terpilih untuk temuduga nanti=) tpa, ayuni, etc...

9 comments:

  1. Assalamualaikum, saudari cinta agungku...saya t'tarik dgn kenyataan saudari ttg temuduga diploma pndidikan ambilan januari 2009..saya baru shj menamatkn pngajian d dlm jurusn sjl kjurutraan awam d sbuah politknk & bhasrat utk mlnjutkn pengajian dlm bidg pndidikn ini. Bolehkh saudari mmberi sedikit tunjuk ajar ttg cara2 utk m'mohon jurusn tsebut & bilakh agknya saya blh m'mohon jurusn trsebut. Sekian Terima Kasih.

    ReplyDelete
  2. iklan dpli dah kluar di
    www.mohe.gov.my
    kna beli no pin di bsn RM20.60
    pemohon perlu dari ijazah sarjana muda.
    tarikh tutup:9 mac 2009

    ReplyDelete
  3. *Diploma Perguruan Lepasan Ijazah(DPLI) ditawarkan kepada lepasan ijazah sahaja...tapi, jika saudara/saudari berminat nak jadi seorang guru, ada beberapa cara lain...antaranya:-

    (1)memohon untuk diploma pendidikan di Institut perguruan (IPG)
    (2)Memohon di PPD sebagai guru sandaran tak terlatih (GSTT)
    (3)Memohon di sekolah pilihan @ terus ke PPD untuk guru ganti (cikgu bersalin/kursus dll)...


    Quote:
    iklan dpli dah kluar di
    www.mohe.gov.my
    kna beli no pin di bsn RM20.60
    pemohon perlu dari ijazah sarjana muda.
    tarikh tutup:9 mac 2009

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum..
    saya nak minta bantuan ada supaya dapat menceritakan kpd saya pengalaman anda menjalani temuduga DPLI.. sy br mendapat panggilan untuk menghadiri temuduga tersebut... pd pertengahan bln ni 24/5/09.. kerjasama anda amat saya hargai..

    ReplyDelete
  5. jun_aidah

    Waalaikumsalam...

    Terlebih dahulu tahniah saya ucapkan buat junaidah...dapat interviu kat mana n untuk kos ape?? InshaAllah, saudari boleh baca posting-posting saya di bawah tag "Cikgu Cikgi"...saya ada kepilkan pengalaman diinterviu disitu...:) anwy, gud luck!

    ReplyDelete
  6. salam....
    saya nk bertanyakan soalan....
    saya mendapat panggilan temuduga medsi pada 25may ini untuk ismp bidang teknik dan vokasional...
    apakah perbezaan antara temuduga medsi dgn kpli?
    bolehkah saudari memberi tip2 untuk temuduga?

    ReplyDelete
  7. wsalam...

    tahniah!

    Bagi soalan pertama...sy berpendapat, temuduga DPLI(medsi) dan KPLI tak banyak beza sbb kedua2nya temuduga untuk pemilihan bakal guru.

    Berkenaan tips2 temuduga pula, ..saya dulu diinterviu untuk subjek biology..jadi saya xla begitu arif untuk menjangkakan apa yang bakal ditanya bagi sesi interviu subjek saudara/saudari ni...tp, saranan saya:

    1- be prepared on subjek yang dipilih...cuba search kat internet ape2 sahaja nota/artikel ttg subjek yang saudari pohon tu...

    2- practice mengajar...test suara, biar kuat(tapi takla sampai menjerit)..

    3- Mesti kenal menteri, timbalan menteri & orang2 penting di kementerian pelajaran&kementerian pengajian tinggi..

    selamat berinterviu...gud luck!

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum..
    Soklan saya,
    1. pasal "kena mengajar" semasa interbiu tu, lame x tempoh yg mereka minta kita mngajor??
    2. Lame dok saudari diinterbiu?

    Wassalam.

    ReplyDelete
  9. Waalaikumsalam..

    kalau boleh,sertakan la nama anda ya...mudah untuk saya memberikan jawapan...tanpa nama ni kekok pula jadinya...

    jawapan 1- kalau masa saya diinterviu dulu, skejap ke...depend pada tajuk ape yang dia mintak kita ajar tu..

    jawapan 2- sekejap je sy diinterviu..dalam 20min je

    wallahua`lam..

    ReplyDelete

.::.Jom Kuliah.::.

Merah: Surau An-Nur, Bandar Baru Bangi Koko : Masjid Jamek, Kajang Hijau: Surau Saujana Impian, Kajang