♥ Ya ALlah, Engkaulah Tuhanku, Tiada Tuhan melainkan Engkau.. Engkau mencipta-kanku, aku hamba-Mu dan ikrar pada-Mu semampuku... Aku berlindung kepada-Mu dari kejahatan apa yang aku perbuat, aku mengakui terhadap nikmat-Mu terhadapku dan aku mengakui atas dosaku, maka ampunilah aku, kerana sesungguhnya tidak ada yang dapat mengampuni dosa selain Engkau..amin ya Robb...♥

.::.Syukran!.::.

.::.JeMpuT SinGGaH.::.

.::.Peringatan Bersama.::.


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, April 15, 2008

~ My Sadness ~

Salama`laik buat semua...

Tiga tahun di Ganu dah sampai ke penghujung waktu...terlalu banyak kisah suka, duka disini yang takkan mampu dilupakan... bermula di matrik, diri ini tercari-cari kalimah agung sebagai pembimbing diri...ya, kini kalimah itu telahku jumpa& pegang erat2...'TAUHIDULLAH'...inilah kalimah itu...dengannya aku mampu melakukan segalanya tanpa rasa kecewa dan putus asa...terlalu banyak yang ingin ku luahkan...disini semuanya bermula& kuharap bukan disini pengakhirnya...

aku datang dalam keadaan dagang...dalam suasana baru berlandskapkan lautan yang terbentang luas...subjek pelajaranku membolehkan aku meneroka alam ciptaanNya yang Maha Luas ini...sedikit demi sedikit beban study aku tanggung.demi segulung ijazah buat bonda, bonda, bonda & ayahanda tercinta....kini, setelah segulung ijazah itu hampir pasti ku miliki.....nokhtah hubunganku dengan bonda berlaku...bondaku telah pergi buat selama-lamanya...ya, meninggalkan segala kepunyaannya di dunia....meninggalkanku, 'adik kecil'nya, yang dahulu dimanja, disayang...

Kalimah agung itu benar-benar telah membawaku bersamaNya..."sabarlah, Dia lebih sayangkan bonda" hati kecil ini memujuk tatkala diri merintih sayu terkenangkan bonda...."Alhamdulillah" rata-rata tamu yang hadir sewaktu majlis pengkebumian bonda rasakan ada Rahmat Tuhan bertamu...muka bonda putih, bersih, walau kudapat rasakan betapa sakit sakaratul maut yang menjemputnya...muka bonda mengadap Qiblat...tatkala dia di liang lahad..."Bismillahirrahmanirrahim...." pabila Talqin mula dibaca...aku yang bersimpuh di makam bonda, dibawah terik mentari terpana seketika.... Bayu bertiup menggantikan panas terik itu tatkala imam bersedia membaca talqin..."subhanallah"...tak ku duga, pipiku basah...bonda!!!!! memang bonda tetamu istimewaNya...

Bonda, kini telah lebih sebulan kau meninggalkanku...Bonda, berserinya dikau dalam setiap pertemuan kita dalam mimpi di se pertiga malamku...ketahuilah, aku amat-amat sayangkanmu....amat-amat merinduimu....hanya kalimah agung itu yang sering memujukku..."sabarlah, ingat ALlah banyak-banyak...nanti kau pun akan ke sana"....kalaulah aku diberi pilihan....."tak sabar rasanya nak jumpa bonda di alam itu"....

al-Fatihah.


atulasca,
150408
Kuala Terengganu.

2 comments:

  1. my mui mui,
    semuanye akan okay...

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah....moga2 dia damai di sana...

    ReplyDelete

.::.Jom Kuliah.::.

Merah: Surau An-Nur, Bandar Baru Bangi Koko : Masjid Jamek, Kajang Hijau: Surau Saujana Impian, Kajang