♥ Ya ALlah, Engkaulah Tuhanku, Tiada Tuhan melainkan Engkau.. Engkau mencipta-kanku, aku hamba-Mu dan ikrar pada-Mu semampuku... Aku berlindung kepada-Mu dari kejahatan apa yang aku perbuat, aku mengakui terhadap nikmat-Mu terhadapku dan aku mengakui atas dosaku, maka ampunilah aku, kerana sesungguhnya tidak ada yang dapat mengampuni dosa selain Engkau..amin ya Robb...♥

.::.Syukran!.::.

.::.JeMpuT SinGGaH.::.

.::.Peringatan Bersama.::.


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, November 11, 2007

~Tintaku_01~




Penangan al-lughotul arobiah



kutahu diri ini tak layak berkata-kata


kutahu diri ini tak fasih berbahasa


kutahu masih ada sisa sakitnya hati


kutahu air mataku takkan semudah ini surut


kutahu bahawasanya akulah yang banyak melikai hatimu...


kata kata lisan disini boleh kuluahkan...


kata kata jiwa dan hati...


ah, ia amat sukar ku lafaz...


izinkan aku membela diriku duhai sahabat! izinkan.....


bukan salah ibuku, juga bukan ayahku...


ALlah yang telah menetapkan semua...


kefahamanku, kefasihanku, kata-kataku...


telah ALlah tetapkan itu yang aku lukiskan untukmu


telah Dia tentukan kata-kata itu yang menjadi ilham


peneman lukisan itu...


Lukisan kasihku padamu...


dikala diri ini dalam kesibukan dunia,


di malam itu, engkau yang ku ingat duhai sahabatku,


engkau...


ketahuilah, ALlah Maha Pengasih masih sayangkan kita...


masih mahu kita bersama dalam keluarga besar ini....


maka disini, di lembaran ini


kususun 10 jarikupada engkau yang kedua selepas Tuhanku...


Mohon maaf kerana aku telah membuat sesuatu yang tidak ada


pengetahuanku tentangnya(al-Isra`:36)


...aku menyesal...maafkan aku...maafkan aku....


(an-Nisa`:149)



10/11/07,8:42am

3 comments:

  1. Salam..
    maaf kira tulisan nie akan melukakan ht nti..."mereka terluka.."...namun, demi sayang mereka kpd nti, ana pasti mereka memaafkan nti. namun, percayalah, selagi ungkapan maaf belum nti lafazkan, sudah pasti hati itu belum terubat lagi...ringankanlah lidah untuk mengungkapkan kata maaf..."Ego yg perlu di jatuhkan"...kenapa orang selalu nampak kelebihan kita??? jawapannya, kerana Allah menyembunyikan keaiban kita. Sekali Allah menunjukkan keaiban kita, maka pada masa itu, kita akan merasa kedudukan kita di sisi manusia amat rendah sekali. disisi Allah apatah lagi...maaflah kira tulisan ini menyakitkan...pahit itu ubat untuk orang yang sakit. sepekara lagi...kejayaan nti hari ini adalah bantuan dan jg pengorbanan dr sahabat nti. kenanglah jasanya...dia tidak berhajat kepada penghargaan mahupun penghormatan..kita rasa apa yang kita buat itu betul, tp sbnrnya salah...itulah tipu daya syaitan. jgn tertipu dengan musuh nyata kita. Nti, ana harap, nti jagalah diri. maafkan ana.. ana tidak sanggup lg memendam teguran dr Allah ini kepada nti. siapalah ana untuk menyembunyikannya...terimalah ini dan banyakkan muhasabah..walahhu'alam

    ikhlas,
    sahabat

    ReplyDelete
  2. Assalamua`laikum. terima kasih. insyaALlah, orang yang anda maksudkan dah lama memuhasabahkan dirinya. namun, jawapan yang diterima hanyalah satu....dirinya tidak layak bergelar sahabat...dirinya amat naif, dirinya kecetekan ilmu, dirinya tak dapat memberi hujah teguh atas dalil2 qat`i...dirinya hanya seorang hamba Tuhan...bagaimana ungkapan maaf dapat diberikan sedangkan hati ini yang terluka dan dimamah rasa terhina? moga diri yang terluka ini takkan terluka di tempat yang sama berulang-ulang kali..cukup sekali....pada yang terluka disana, ketahuilah, ada yang terluka keranamu...koreksi diri...siapa yang ego hanya ALlah yang tahu...siapa yang aibnya terbuka jua, hanya Allah yang tahu...

    wallahua`lam

    ReplyDelete
  3. aish~~~

    nampaknye kamu berdua ni dah lari tajuk kot...kan ke sajak diatas terang2 dah kate "saya minta maaf"???aishh...konfius2...

    ReplyDelete

.::.Jom Kuliah.::.

Merah: Surau An-Nur, Bandar Baru Bangi Koko : Masjid Jamek, Kajang Hijau: Surau Saujana Impian, Kajang